недеља, 7. новембар 2010.

02. Dio


Vojni pohod desio se druge godine po Hidžri u mjesecu džumadel-ahiru. Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem izašao je s blizu dve stotine vojnika kako bi presekao put karavanu Kurejšija koji je išao u Šam. Došli su do el-Usejre koja se nalazila pored mjesta "Jenbu" na obali Crnog mora, zapadno od Medine, kada su karavni prolazili na putu prema Šamu, ali je karavan već bio prošao. Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem vratio se s vojskom u Medinu.


Osoba je u vjeri svog bliskog prijatelja, pa gledaj te s kim ste bliski. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Abdullaha Ibn Abbasa r.a kada je učio da govori "Nisu jednaki vjernici koji se ne bore..." rekao; ...na Bedru i oni koji su izišli na Bedr". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od el-Beraa r.a da je rekao: "Mene i Ibn Omera su smatrali mladima". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od el-Beraa r.a da je rekao: "Mene i Ibn Omera su smatrali mladim na dan Bedra, mudžahira na dan Bedra je bilo nešto više od šezdeset, a Ensarija nešto više od dvjesto i četrdeset". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od el-Beraa r.a da je rekao: "Prenjeli su mi ashabi Muhammeda sallallahu alejhi we sellem koji su učestvovali u bitki na Bedru da je njihov broj bio jednak broju Talutovih prijatelja koji su s njim prešli rijeku nešto više tristo i deset". "El-Beraa je rekao: 'Ne tako mi Allaha dž.š s njima nije niko prešao rijeku a da nije bio vjernik". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od el-Beraa r.a da je rekao: "Mi ashabi Muhammeda sallallahu alejhi we sellem govorili smo da je broj učesnika na Bedru jednak broju Talutovih saboraca koji su s njim prešli rijeku, a s njim je rijeku prešao samo vjernik bilo ih je nešto više od tristo i deset". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od el-Beraa r.a da je rekao: "Govorili smo da je učesnika na Bedru bilo nešto više od tristo i deset koliko je bio broj drugova Taluta koji su s njim prešli rijeku, a s njim su prešli isključivo vjernici". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Abdullaha Ibn Mesuda r.a da je rekao: "Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem okrenuo se prema Kabi i učio dovu protiv skupine Kurejšija: protiv Šejbe ibn Rebia, Utbe ibn Rebia, el-Velida ibn Utbe i Ebu Džehla ibn Hišama. Allaha za svjedoka uzimam, zaista sam ih vidio kako su izginuli, sunce im je izmjenilo izgled, bio je to izuzetan topal dan. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Abdullaha r.a da je došao do Ebu Džehla rekao: "Imali čovjeka vrednijeg od mene da ste ga ubili". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Enesa r.a da je Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem rekao; "Koće vidjeti šta je uradio Ebu Džehl ?" Tada je otišao Ibn Mesud i našao da su ga dva sina Afrae posijekli i da je na smrti. Upitao ga je: 'Jesi li ti Ebu Džehl?' Zatim ga je uzeo za njegovu bradu a ovaj mu reče: 'Imali čovjek iznad mene da ste ga ubili ili čovjeka da ga je ubio njegov narod!"' Ahmed Ibn Junus je rekao: "Ti si Ebu Džehl". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Aleje Ibn Taliba r.a da je rekao: "Ja sam prvi koji će pasti na koljena pred Milostivog zarad sporenja na Sudnjem danu. "Kajs Ibn Ubeda veli: "O njima je objavljeno; "Ova dvojca koja se spore oko Gospodara svoga..." Riječi se odnose na one koji su učestvovali u dvoboju na dan Bedra; Hmazu, Alija i Ebu Ubejdu ibn el-Harisa te s druge strane na Šejbu ibn Rebiu Utbu i el-Velida ibn Utbu" ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Abdurrahmana r.a da je rekao: "Dopisivao sam se s Umejjom Ibn Halefom pa kada je bio dan Bedra spomenuo je njegovo ubistvo njegovog sina. "Rekao je Bilal: "Da Bog da da ne preživim ako preživi Umejja". ( Hadis bilježi el-Buhari )
Prenosi se od Abdullaha r.a da je Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem proučio suru; "Tako mi zvezde..." pa je učinio sedždu učiniše i prisutni osim jednog starca koji je uzeo šaku zemlje, i podiže je do svoga čela i reče: "Dovoljno mi je ovo". Kaže Abdullah: Zaista sam ga vidio nakon toga kako je bio ubijen kao ne vjernik". ( Hadis bilježi el-Buhari )


U hadisu 3950 i njegovom komentaru bilo je više riječi o izlasku Umejje na Bedr, a Bilal el-Habesi r.a mujezin Allahovog Poslanika sallallahu alejhi we sellem bio je mučen i zlostavljan od njega tako da je samom sebi dao zadatak da tog nasilnika i zločinca ubije u bitki. ( Sura En-Nedžm )


Prenosi se od Abbasa r.a o ajetu: "...one koji su umjesto zahvalnosti Allahu na blagodatima -ne zahvalnošću uzvratili" rekao: "Oni su tako mi Allaha dž.š ne vjernici Kurejšije, a Muhammed sallallahu alejhi we sellem je Allahova blagodat, "O Kur'anskom ajetu; "i narod svoj u kuću propast doveli" rekao je: "...u vatru na dan Bedra". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Ebu Usame r.a on od Hašima a ovaj od svoga oca da je spomenuto kod Aiše r.a da je Ibn Omer rekao da Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem kaže; Zaista se umrli kažnjava u svom kaburu zbog plača njegove porodice. Ona je rekla: "Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem samo je rekao; On zaista kažnjava svojih grijeha i prijestupa njegovih ukućana sada plaču za njim". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Rekla je: "Ovo je slično njegovim riječima u kojima se kaže da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem stao iznad bunara u kojem su bili ubijeni mnogobošci na Bedru, pa im je rekao ono što im je rekao da oni zaista čuju ono što on govori. "Zaista je proučila; ( Ti ne možeš mrtve dozvati" i "...A ti ne možeš one u grobovima dozvati )" Kaže: "Kada su došli na svoja mjesta u vatru". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Ibn Omera r.a da je rekao: "Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem stao je iznad bunara na bedru i rekao; "...dali ste vi našli da je istinito ono čime je vama Gospodar vaš prijetio?" a zatim reče; Oni sada čuju ono što govorim". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Ovo je spomenuto Aiši r.a pa je rekla: "Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem je rekao; Oni sada u istinu znaju da je ono što sam im govorio istina. Zatim je proučila; "Ti ne možeš mrtve dozvati..." dok nije proučila ajet u cijelosti. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Hadis ukazuje na učenost i razumljevanje Aiši r.a majke vjernika i supruge Allahovog Poslanika sallallahu alejhi we sellem, ona je među prvima utemeljila razumljevanje hadisa u okvirima tematskog obuhvaćanja, jer je iznijela drugi hadis koji govori o istoj temi i pomaže u razumljevanju teme.


Prenosi se od Enesa r.a da je rekao: Haris je kao dječak poginuo na dan Bedra, pa je došla njegova majka kod Vjerovjesnika sallallahu alejhi we sellem i rekla: "Znaš mjesto koje Haris ima kod mene, pa ako je u Džennetu bit ću strpljiva i nadat ću se nagradi, a ako negdje drugo šta ti misliš šta da radim?. 'On je rekao; Teško tebi zar si pamet izgubila, zar je samo jedan Džennet, zaista ima mnogo Dženneta a on je zaista u Džennetul-firdevsu". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Ebu Musaa r.a da je Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem rekao; Dobro je podrazumljevalo dobro koje nam je Allah dž.š kasnije dao i nagradu za istinoljubljivost koju nam je dao nakon dana Bedra. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Džuma-namaz jeste obaveza svakog punoljetnog muslimana, ali pod uvjetom da nije putnik. S obzirom da je Ibn Omer r.a otputovao u posjetu bolesniku, ostavio je obavljanje džuma-namaza. ( Hadis bilježi el-Buhari )

Нема коментара:

Постави коментар