недеља, 7. новембар 2010.

07. Dio


Prenosi se od Enesa Ibn Malika r.a da je rekao: Popeo se Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem na Uhud s Ebu Bekrom, Omerom i Osmanom pa se brdo pod njima zatreslo. Udario ga je nogom i rekao; Smiri se Uhude! Na tebi je samo Vjerovjesnik ili iskreni ( Siddik ) ili dva šehida. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Ebu Hurejre r.a da je Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem rekao; Bilo je među onima koji su bili prije vas od sinova Israilovih, ljudi su govorom nadahnuti a da nisu bili vjerovjesnici. Ako ih ima u mom ummetu onda je to Omer. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Aiše r.a da je Muhammed sallallahu alejhi we sellem rekao; Hoćete li da vas poučim nečemu što je bolje od onoga što ste tražili. Kada legnete u postelju donesi te trideset četiri tekbir, trideset tri tesbih učinite i hamd, zahvalu izrecite trideset tri puta to vam je bolje od sluge. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem je rekao; Zamolio sam svog Gospodara da sve žene kojima se oženim kao i oni koji se mojim kćerkama ožene budu samnom u Džennetu, pa mi je uslišio. ( Hadis bilježe el-Hakim i et-Taberani )


Prenosi se od Enesa Ibn Malika r.a da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao; Naš povjerenik, ummete, jeste Ebu Ubejda Ibn el-Džerrah. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Abdullah Ibn Amr r.a je rekao: "Zaista Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem nije bio bezobrazan, niti je govorio bestidne stvari. Govorio bi; Zista su mi među vama naj draži oni koji su naj ljepšeg morala, ahlaka". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Poslanik sallallahu alejhi we sellem takoder kaže; Tražite da vas učenju Kur'ana podučavaju četvorica: Abdullah Ibn Mesud, Salim štićenik Ebu Huzejfe, Ubejj Ibn Ka'b i Muaz Ibn Džebel. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Ebu Musaa el-Es'arija r.a da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao; Od muškaraca mnogi su se upotpunili, a od žena upotpunile su se samo Merjema kćer Imranova i Asija faraonova supruga. A prednost Aiše r.a nad drugim ženama jeste poput prednosti popare ( serida ) nad drugom hranom. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Enesa Ibn Malika r.a da je Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem rekao; Ensarije su moja utroba i naj vredniji kod mene, drugih ljudi je sve više a njih sve manje. Primite dobro onih koji dobro čine od njih a pređite preko postupaka onih koji su pogriješili. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Džabira r.a da je Vjerovjesnik Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem rekao; Potresao se Arš prijestolje zbog smrti Sa'da Ibn Muaza r.a ( Hadis bilježi el-Buhari )


Ko veli da ljudi pred njim na noge ustaju neka sebi pripremi mjesto u Džehennemu. ( Hadis bilježe Tirmizi i Ebu Davud )


Prenosi se od Enesa r.a da su ljudi u bitki na Uhudu se razbježali ostaviši Vjerovjesnika sallallahu alejhi we sellem, a Ebu Talha r.a je bio ispred Vjerovjesnika sallallahu alejhi we sellem svojim štitom primao udarce upućene njemu. Ebu Talha r.a bio je izvrstan strijelac čiji je luk bio izrazito jak. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Ebu Hurejre r.a da je Džibril došao kod Vjerovjesnika sallallahu alejhi we sellem i rekao mu: Allahov Poslaniče evo dolazi Hatidža nosi sa sobom posudu u kojoj je opskrba, hrana ili piće. Kada ti dođe prenesi joj selam od njenog Gospodara i od mene i obraduj je kućom od bisera u Džennetu. U njoj neće biti galame niti umora. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Poslanik sallallahu alejhi we sellem je obavljanjem noćnog namaza, kako to primjećujemo u navedenom ajetu postigao hvale dostojno mjesto-mekamul-mahmud. Od Muaza Ibn Džebela r.a prenosi da je Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao; Kaži mi nešto o djelu koje će me uvesti u Džennet? Poslanik sallallahu alejhi we sellem reče; Izvrsno! Pitao si o nečemu vrlo važnom lahko onome kome ga Allah dž.š olakša. Obavljanje propisane namaze, daj propisani dio zeketa, i nemoj obožavati nikog mimo Allaha dž.š ( Hadis je hasen-sened )


Prenosi se od Rebi'e Ibn Ka'ba r.a bio sam jedne noći sa Poslanikom sallallahu alejhi we sellem te sam mu donio vode za abdest, i još neke stvari pa mi reče; Traži nešto od mene? Rekoh: Tražim od tebe da budem u tvome društvu u Džennetu. On reče; Još nešto? Rekoh: Samo to! Odgovori mi; Onda pomogni sebe, radi toga učestalim činjenjem sedžde. ( Hadis bilježi Muslim hasen-sahih )


Prenosi se od Abdullaha Ibn Amra r.a da je Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao; U Džennetu ima jedna odaja čija se vanjština vidi iz nutra, a unutrašnjica s vana, pa reče Ebu Malik el-Es'ari: Kome je pripremljena Allahov Poslaniče? Odgovori; Onome čiji govor bude dobar, koji bude hranio druge i koji bude klanjao kada ostali svjet bude spavao. ( Hadis je sahih-hasen )


Prenosi se od Ukbe Ibn Amira r.a da je Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao; Nema tog čovjeka koji se abdesti i lijepo u potpuni abdest, a potom klanja dva rekeata sa punom dozom vrednosti i otvorena srca, a da mu ulazak u Džennet ne bude obavezan. ( Hadis bilježi Muslim )


Sabah i ikindija namaz su nazvani imenom "( berdan )", ( burd ) u arapskom jeziku znači: hladnoća, studen, svežina, počinak, osvit, pa su i ova dva namaza nazvana ovim imenom zbog toga što se klanja u trenucima svježine i odmora, onda kada je vazduh svjež i kada nema vrućina. ( Hadis bilježi Muslim )


Prenosi se od Enesa r.a da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao; Iz Džehennema će biti izvedena osoba koja je izgovorila ( la ilahe illallah ) a u srcu bude imala hajra/dobra koliko jedna košpica, iz Džehennema će biti izvedena osoba koja je izgovorila ( la ilahe illallah ) a u srcu bude imala hajra/dobra koliko je sjemenka, iz Džehennema će biti izvedena osoba koja je izgovorila ( la ilahe illallah ) a u srcu bude imala koliko trun hajra/dobra!". ( Hadis Mettefekun 'alejhi )


Prenosi se od Enesa Ibn Malika r.a slijedeće: "Kada je Poslanik sallallahu alejhi we sellem čuo mu'ezzina kako kaže Ešhedu enla ilahe illallah, ešhedu enla ilahe illallah reče; Izišao je iz vatre. Pogledaše ko je, kad ono čobanin s kozama". ( Hadis bilježi Muslim br. 382 )


"O vjernici neka se muškaraci jednim drugima ne rugaju, možda su oni bolji od njih, a ni žene drugim ženama, možda su one bolje od njih. I ne kudite jedni druge i ne zovite jedni druge ružnim nadimcima! O kako je to ružno da se vjernici spominju po drugljivim nadimcima! A oni koji se ne pokaju -sami sebi čine ne pravdu. "( Suretu-l-Hudurat br. 11 )" Prenosi Alija Ibn Ebi Talib r.a da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao; "Dova je oružije vjernika, stup vjere i svjetlosti nebesa i zemlje". ( Hadis Hakim )


Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem je rekao; "Ko osvane a da je ahiret naj veća briga, Allah dž.š će mu dati bogastvo u srcu i smirenost, a ovaj svjet će mu doći i ako ga ne želi. A ko osvane a da mu je ovaj svjet, dunjaluk naj veća briga, Allah dž.š dati siromaštvo i rastrojenost, a od ovog svjeta doći će mu što mu je propisano'. ( Hadis bilježe el-Buhari i Muslim )


Uzvišeni Allah dž.š u hadis-kudsi kaže; 'Ja sam uz svoga roba kada misli na Mene, Ja sam sa njim kada Me spomene. Ako me spomene u sebi, Ja ga spomenem u sebi, a ako me spomene u skupini, Ja ga spomene u boljoj skupini'. ( Hadis bilježe el-Buhari i Muslim )

Нема коментара:

Постави коментар