недеља, 7. новембар 2010.

15. Dio


Džabir r.a prenosi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao; Uzimite od mene obrede hadždža.


Abdullah Ibn Abbas r.a prenosi da je Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem rekao; Svaki dan Allah spusti na hadžije u Mesdžidu-l-haramu 120 milosti, 60 za one koji Tavaf čine, 40 za one koji klanjaju i 20 za one koji posmatraju.


Džabir Ibn Abdillah r.a kaže da je Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem rekao; Hadžija nikada neće osiromašiti.


Aiša r.a supruga Vjerovjesnika sallallahu alejhi we sellem prenosi da je on rekao; Ni u jednom drugom danu Allah ne oslobađa svoje robove od Džehennemske vatre kao što to učini na dan Arefata.


Talha Ibn Ubejdullah r.a prenosi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao; Šejtan se ni u jednom danu ne osijeća tako sićušnim, bjednim, poniženim i ništavnim, kao što se osijeća na dan Arefata i to zbog toga što vidi u njemu spuštanje Allahove milosti i Njegovo praštanje velikih grijeha. Tako poniženje samo je još doživio na Bedru kada je vidio Džibrila a.s kako postrojava meleke za borbu.


Hasan Ibn Ali r.a kaže: Jedan čovjek je došao Vjerovjesniku sallallahu alejhi we sellem i rekao mu: Ja sam plašljiv i slab! On mu je rekao; Prihvati onda džihad kojeg bolje nema to je Hadždž.


Ummu Selema r.a majka pravovjernih prenosi od Resullullaha sallallahu alejhi we sellem da je rekao; Hadždž je džihad svakog slabog.


Ebu Hurejre r.a prenio je od Allahova Poslanika sallallahu alejhi we sellem hadis; Hadždž i umra su džihad za starog, slabog i žene.


Aiša r.a je rekla: Allahov Poslaniče sallallahu alejhi we sellem mi smatramo džihad naj vrednijim djelom, pa zašto se ne idemo boriti na Allahovom putu? Ne! -odgovorio Poslanik sallallahu alejhi we sellem -Naj bolji džihad za vas je obavljen bez griješenja i kod Allaha primljen Hadždž.


Abdullah Ibn Omer r.a prenosi da je Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem rekao; Ženama je zabranjeno dok su ihramu oblačiti rukavice, prekrivati lice ili oblačiti haljinu obojenu mirašljavom bojom. Po izlasku iz ihrama ona može oblačiti odjeću kakvu želi, nositi svilenu haljinu, košulju, gaće i nakit.


Aiša r.a kaže: Došla sam u Mekku i pošto sam imala menstruaciju nisam tavaf činila a ni sa'j između Safe i Merve. Nakon toga sam se potužila Vjerovjesniku sallallahu alejhi we sellem koji mi je rekao; Radi onako kako svaki hadžija, izuzev tavafa oko Kjabe dok ne budeš čista.


Aiša r.a kaže: Namirisala sam Allahovog Poslanika sallallahu alejhi we sellem prilikom njegovog stupanja i prilikom njegovog izlaska iz ihrama i to prije nego je izvršio tavaf oko Kjabe.


Ebu Bekr r.a prenosi da je Muhammed sallallahu alejhi we sellem upitan: Koji hadždž je naj vredniji? Odgovorio je; U kome se telbija uči na glas i u kome se zakolje kurban.


Zejd Ibn Halid el-Džuheni r.a prenosi da je Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao; Došao mi je Džibril a.s i kazao: Naredi ashabima neka podignu glasove prilikom izgovaranja telbije, jer je ona jedan od simbola hadždža.


Sehl Ibn Sa'd r.a prenosi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao; Kada hadžija na glas izgovori telbiju, zajedno sa njim sve na njegovoj desnoj i lijevoj strani, kamen, stablo, pijesak pa čak i zemlja izgovore telbiju.


Abdullah Ibn Omer r.a prenosi da je tekst telabije koju je Poslanik sallallahu alejhi we sellem izgovarao glasio; Lebbejkellahumme lebbejk. Lebbejke la šerike lebbejk. Inne-l-hamde ve-n-ni'mete leke ve-l-mulk. ( Odazivam ti se Allahu, odazivam, odazivam Ti se koji nemaš suprugu, odazivam Ti se Tebi pripada svaka hvala, blagodati i vlast, Ti nemaš sudruga ).


Abdullah Ibn Abbas r.a kaže: Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem nije prestajao sa učenjem telbije dok nije počeo bacati kamenčiće na Akabi.


Abdullah Ibn Omer r.a je rekao: Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem je došavši u Mekku nakon obilaska Kjabe sedam puta klanja dva rekjata iza Mekami-ibrahima.


Abdullah Ibn Abbas r.a kaže: Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem je došao u Mekku obavio tavaf oko Kjabe obavio sa'j između Safe i Merve i nakon tog svog obilaska oko nje, nije se više približavao Kjabi sve dok se nije vratio sa Arefata.


Abdullah Ibn Abbas r.a prenosi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao; Tavaf oko Kjabe sliči klanjanju namaza, samo što prilikom Tavafa možete razgovarati pa ko tom prilikom bude htio govoriti, neka govori samo ono što je dobro.


Abdullah Ibn Abbas r.a je rekao: Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem obilazio je oko Kjabe na devi i kada god bi došao do Crnog kamena, pokazao je na njega nečim što je imao kod sebe i izgovorio tekbir.


Abis Ibn Rebi'a r.a prenosi da je Omer r.a do Crnog kamena poljubio ga i rekao: Ja doista znam da si ti kamen koji ne može štetiti ni koristiti i da nisam vidio Allahovog Poslanika sallallahu alejhi we sellem da te ljubi, ne bi te ni ja ljubio.


Abdullah Ibn Abbas r.a prenosi da je Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem rekao; Allah će na Sudnjem danu proživjeti Hadžeru-l-esved sa očima i jezikom koji će svjedočiti onima koji su ga prilikom hadždža doticali.


Ebu Ejjub el-Ensari r.a prenosi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem prilikom oprosnog hadždža spojio klanjanje akšama i jacije na Arefatu.


Ebu Ejjub el-Ensari r.a prenosi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem spojio akšama i jaciju na Muzdelifi sa proučenim ikametom za svaki od tih namaza između, a nakon njih nije klanjao nikakvu nafilu.


Abdullah Ibn Omer r.a je rekao: Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem se obrija i jedna grupa njegovih ashaba, a neki od njih su samo kosu potkratili.


Abdullah Ibn Abbas r.a prenosi da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao; Prvih deset dana zu-l-hidždžeta u kojima se vrše dobra djela, naj draži su dani Uzvišenom Allahu! Upitali su: Pa čak i od džihada na Allahovom putu?! Odgovorio je; Pa čak i od džihada na Allahovom putu, izuzev onoga čovjeka koji je otišao u njega sa svojim životom i imetkom, a onda ništa od toga ne vrati.


Naj više ljudi koji će ući u Džennet bit će zbog bogobojaznosti ( takvaluka ) i lijepog ahlaka -ponašanja. ( Hadis bilježe el-Buhari i drugi muhaddisi )


"Poslan sam da bih upotpunio moral". ( Hadis bilježe el-Buhari i drugi muhaddisi )

Нема коментара:

Постави коментар