недеља, 7. новембар 2010.

17. Dio



"Ova vjera je jaka i postupaj s njom pažljivo i lijepo". ( Hadis bilježi Ahmed )


"Ljudi su kao kamile -od stotine njih ne možeš naći jednu dobro za jahanje". ( Hadis bilježe el-Buhari i Muslim )


"Allahova je pomoć džematu. Ko god sam ode iz džemata, sam će se naći u Džehennemu". ( Hadis bilježi Tirmizi )


"Vjera je iskreni savjet". ( Hadis bilježi Muslim )


"Onaj ko nije zahvalan ljudima nije zahvalan ni Allahu". ( Hadis bilježe Ebu Davud i Tirmizi )


"Namaz u džematu vredniji je dvadeset i sedam puta od namaza pojedinaca". ( Hadis bilježe el-Buhari i Muslim )


"Bdijenje nekog od vas na Allahovom putu bolje je nego da u svojoj kući klanja 70 godina". ( Hadis bilježi Tirmizi )


"Naj gore što se može naći kod čovjeka jeste škrtost zbog pohlepe i strah bez razloga". ( Hadis bilježe el-Buhari i Ebu Davud )


"Naj gori od ljudi jeste onaj od koga se nešto zatraži u ime Allaha dž.š, pa ovaj taj odbije". ( Hadis bilježe el-Buhari i Muslim )


"Naj veći je kradljivac onaj ko krade od svoga namaza, ko ne upotpunjava ni njegova ruku'a niti sedžde. A naj škrtiji je onaj ko škrtari sa selamom". ( Hadis bilježi Taberani )


"Ženite se i množite, jer ću se ja ponositi vašom brojnošću pred drugim narodima". ( Hadis bilježe Ebu Davud i Nesai )


"Jak je vjernik, bolji i Allahu draži od slabog vjernika". ( Hadis bilježi Muslim )


"Dobročinstvo je da obožavaš Allaha kao da Ga vidiš, jer i ako ti Njega ne vidiš. On tebe zaista vidi". ( Hadis bilježe el-Buhari i Muslim )


"Mnogo li je postača koji od svoga posta neće imati ništa osim gladi, i mnogo li je klanjača koji od svog namaza neće imati ništa osim bdijenja". ( Hadis bilježe Nesai i Ibn Madže )


"Voli te Allha zato što vas je obdario svojim blagodatima. Mene voli te zato što voli te Allaha dž.š a moj Ehli-i-Bejt voli te zato što voli te mene". ( Hadis bilježe Tirmizi, Menakib br. 32, Hakim i Mustedrek br. 150 )


Prenosi se Ebu Bekr r.a da je Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao; Vrijeme kruži kao i onoga dana kada je Allah stvorio nebesa i Zemlju, Godina ima dvanest mjeseci, od čega su četiri sveta: tri jedan za drugim: zu-l-hidždže i muhaarrem i redžeb, koji između džumade-l-uhra i šabana!" ( Hadis bilježi el-Buhari )


Namaz dvojce u džematu bolji je kod Allaha dž.š od namaza četvorice koji klanjaju ponaosob. Namaz četvorice u džematu bolji je kod Allaha dž.š od namaza osmorice koji klanjaju ponaosob. Namaz osmorice u džematu bolji je kod Allaha dž.š od stotinu pojedinačnih namaza. ( Hadis bilježi Taberani )


Ebu Bekr Es-Sidik je rekao: "O ljudi zaista vi pogrešno razumijevate ajet! ( O vjernici brinite se o sebi ako ste na pravom putu, neće vam nauditi onaj ko je zalutao ). ( El-Maida br. 105 ajet ) Ja sam čuo Allahovog Poslanika sallallahu alejhi we sellem kad kaže; 'Zaista ljude koji kada vide zalima ( zločinca ) i ne spriječega u njegovim djelima, sve njih čeka skora kazna od Allaha dž.š" ( Hadis iz knjige Rijadussalihin, Ebu Davud, Es-Sidžistani sahih-sened )


Hadis od Ebu Mabed Mikdad Ibn Esved r.a kazuje da je pitao Allahovog Poslanika sallallahu alejhi we sellem "Ako se sukobim s ne vjernikom i on mi odsiječe ruku, a zatim pobjegne na drvo i kaže: 'Prihvatam Islam', smijem li ga ubiti nakon što to kaže Allahov Poslaniče?" "Ne ne smiješ!" "Ali Allahov Poslaniče on mi je odsijekao ruku, a zatim je to rekao pošto ju je odsjekao!?" Ne smiješ ga ubiti, jer ako ga tada ubiješ on bit će u položaju u kom si ti bio prije nego što si ga ubio, a ti ćeš biti u položaju u kom je on bio prije nego što je to izgovorio". ( Rijadussalihin, Hadis bilježi Muttefekun 'alejhi )


U El-Evza'inoj i Ibn Džurejdžovoj predaji stoji: Prihvatam Islam, a u Ma'merovoj predaji kaže se: Kada sam krenuo k njemu da ga ubijem izgovorio je La ilahe illellah! ( Muhtesar sahih Muslim, Hadis bilježi Muslim )


Allah dž.š se više obraduje pokajanju Njegova roba, nego što bi se neko od vas obradovao pronalasku svoje izgubljene deve u pustinji bez vode i plodova.


U drugom Muslimovom rivajetu stoji: "Allah se više obraduje tewbi-pokajanju Svoga roba koji se pokaje prije nego što bi to učinio od vas kada bi putovao na devi kroz pustinju i ona mu pobjegne, a na njoj mu sva hrana i voda, pa je dugo tražio i izgubivši nadu da će je pronaći, legao u hlad jednoga drveta da se odmori i u takvom stanju očaja, od jedanput ugledao svoju devu u ne posrednoj blizini njegovoj kako mirno stoji, te odmah skočio i uhvatio je za povodac i od silne radosti uzviknuo: "Bože moj, Ti si moj rob, a ja sam Tvoj gospodar!", pogrešno se izrazivši od silne radosti. ( Rijadussalihin, Hadis bilježi Muttefekun un 'alejhi )


Pripovjeda da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem naišao pored jedne žene koja je plakaše nad nečiji mezarom pa joj je rekao; "Boj se Allaha i strpi se!" Na to mu ona odgovori: Idi od mene ti nisi pogođen mojom nesrećom. "Ona nije prepoznala Allahovog Poslanika sallallahu alejhi we sellem, te je kad su joj rekli da je to bio Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem otišla do vrata njegove kuće i ne zatekavši nikoga od njegovih vratara rekla mu izvinjavajući se: "Nisam te prepoznala". "Pravi sabur je onaj pri prvom udarcu ( jer se tada naj teže strpiti )". Odgovorio on. A u Muslimovom rivajetu se prenosi da je plakala za svojim umrlim djetetom. ( Rijadussalihin sahih, Hadis bilježi Muttefekun un 'alejhi )


Prenosi se da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao; "Neka niko od vas nipošto ne zaželi smrt zbog nevolje koja ga je pogodila, a ako već mora onda neka kaže: "Allahu moj održi me u životu dokle god mi je život hajirniji, a usmrti me kada mi smrt bude bolja od života". ( Hadis sahih Muttefekun un 'alejhi )


Prenosi se da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao; Ako Allah dž.š želi Svome robu hajr, onda mu požuri sa njegovom kaznom na ovome svjetu. A ako Allah dž.š želi Svome robu zlo, onda mu odgodi kaznu za njegove grijehe, kako bi je u potpunosti iskusio na ahiretu. "Zatim je rekao; Zaista je veličina nagrade prema veličini iskušenja, zato Allah dž.š kada zavoli jedan narod postavi ga na razne kušnje, pa ako bude zadovoljan time Allah bit će zadovoljan njime, a ako se srdi zbog toga njemu pripada Allahova srdžba". ( Hadis bilježe el-Buhari i Tirmizi )


Prenosi se da je Enes r.a rekao: "Vi zaista radite poslove koji su u vašim očima ( po vašem mišljenju ) manji od dlake, a mi smo ih u vrijeme Allahovog Poslanika sallallahu alejhi we sellem smatrali upropašćujućim ( velikim ) grijesima". ( Hadis bilježi el-Buhari )

Нема коментара:

Постави коментар