недеља, 7. новембар 2010.

06. Dio


Prenosi se od Ebu Musaa r.a od Vjerovjesnika sallallahu alejhi we sellem da je rekao; Vidio sam u snu kako sam zamahnuo sabljom pa se iskrzala po sredini. To su bili vjernici koji su poginuli na dan Uhuda. Zatim sam zamahnuo po drugi put, pa se vratila bolja nego što je bila, kad to bi pobjeda i okupljanje vjernika, koje je Allah dao. Vidio sam i kravu tako mi Allaha i dobro, kad to bijahu vjernici s dana Uhuda. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Enesa r.a da je Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem ugledao brdo Uhuda pa je rekao; Ovo je brdo koje voli nas, a i mi volimo njega. Gospodaru moj zaista je Ibrahim Mekku učinio haremom, a ja sam zaista ovo što je između dva brežuljka haremom učinio. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Ukbe r.a da je Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem izišao jednog dana i klanjao dženaze-namaz poginulima na Uhudu a zatim se popeo na minber i rekao; Ja ću prija vas poći, i ja ću vama svedok biti sada zaista gledam svoje vrelo i meni su dati ključevi zemaljskih riznica; ili; ključevi zemlje -i ja se zaista tako mi Allaha ne bojim za vas da ćete Allahu pripisati druga poslije mene, ali se bojim da ćete se radi dunjaluka natijecati. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Enesa r.a "Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem učio je mjesec dana poslije rukua dovu ( kunt ) zazivajući Allahovo proklestvo na neka arapska plemena". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Enesa Ibn Malika r.a da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem učio kunt ( dovu ) mjesec dana na sabah-namazu proklinjajući jednu skupinu arapskih plemena, tj. proklinjaju ći plemena: Ri'l, Zekvan, Usajja i Benu Lahjan. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Sa'da r.a da je rekao: "Bili smo s Allahovim Poslanikom sallallahu alejhi we sellem na Hendeku dok smo kopali, a mi smo pronašli zemlju na ramenima pa je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao; Gospodaru moj nema života osim onoga na ahiretu, oprosti muhadžerima i ensarijama". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Aiše r.a da je o ajetu: "...kad su vam došle i odozgo i odzdo, a duša došla do grkljana". Rekla: "To je bilo na dan Hendeka". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od el-Beraa r.a da je rekao: "Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem je na dan Hendeka prenosio zemlju dok mu stomak nije pocrnio ili dok mu se stomak nije uprašio. Govorio je; Tako mi Allaha mi nebi upućeni bili, nebi zekat dijelili ni namaz obavljali, pa spusti na nas smirenost i učvrsti noge kada se s ne prijateljom susretnemo. Zaista su oni prema nama ne pravdu učinili. Kada žele smutnju mi tu smutnju odbijamo. I podizao bi svoj glas na riječi; ....odbijamo, odbijamo". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Ibn Abbasa r.a da je Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem rekao; Potpomognut sam ( vjetrom ) es-Saba, a ( narod ) Ad uništen je ( vjetrom ) ed-Debur. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Omera r.a da je rekao: "Prva bitka u kojoj sam učestvovao bila je bitka na Hendeku". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Sulejmana Ibn Sureda r.a da je čuo Vjerovjesnika sallallahu alejhi we sellem na dan saveznika rekao; Sada ćemo mi njih napadati, a ne oni nas. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Sulejmana Ibn Sureda r.a da je čuo Vjerovjesnika sallallahu alejhi we sellem kada su protijerani saveznici da je rekao; Sada ćemo mi njih napadati, a ne oni nas. Mi ćemo ići njima. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Alije r.a da je Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem rekao na dan Hendeka; Allah im ispunio kuće i grobove vatrom, jer su nas oni zaokupili, pa nismo obavili srednji namaz dok sunce nije zašlo. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Ebu Hurejre r.a da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem govorio; Nema boga osim Allaha Jednog Jedinoga, On je ojačao Svoju vojsku, pomogao Svoga roba i savladao je saveznike Sam. Ništa nema poslije Njega. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Abdullaha r.a da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem kada bi se vraćao iz bitke, s hadža ili umre počinjao donošenjem tekbira tri puta a zatim bi govorio; Nema boga osim Allaha Jednoga, Koji druga nema, Njemu vlast i zahvala pripadaju i On je zaista svemoćan. Mi se vraćamo, tevbu činimo, robujemo Allahu i na sedždu Mu padamo! Svome Gospodaru zahvalu izričemo! Doista je Allah obećanje Svoje ispunio, Svoga roba pomogao i saveznike Sam porazio. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Nisu jednaki među vama koji su dijelili imetke prije pobjede i lično se borili -oni su na višem stupnju od onih koji su poslije imetke dijelili i lično se se borili... ( el-Hadid br. 10 ) U hadisu se kaže: Primjer moga ummeta-sljedbenika jeste primjer kiše. Ne zna se dali je bolja prva ili poslijednja. ( Hadis bilježe Ahmed i Tirmizi )


Poslanik sallallahu alejhi we sellem kaže; Naj bolji je svjedok onaj koji svjedoči prije nego što se to od njega zatraži. ( Hadis bilježi Muslim )


Ebu Seida el-Hudrija r.a kaže: U istinu je Allah dž.š dao robu da izabere između donjaluka i onoga što je kod Njega, pa taj rob odabra ono što je kod Allaha dž.š zatim Poslanik sallallahu alejhi we sellem reče; Zaista je naj daražljivji od svih ljudi prema meni Ebu Bekr r.a, u svome prijateljstvu i pomoganju imetkom, a da sam uzeo nekog za prisnog prijatelja osim svoga Gospodara uzeo bih Ebu Bekra, ali među nama je brastvo i ljubav islama. Neka ne ostanu ni jedna vrata pesdžidu a da se ne zatvore osim vrata Ebu Bekra r.a ( Hadis bilježi el-Buhari )


Ebu Hurejre r.a je rekao: Čuo sam Allahovog Poslanika sallallahu alejhi we sellem da kaže; Dok je pastir čuvao stado ovaca, naiđe vuk i ote jednu od ovaca. Pastir je pokuša vratit a vuk mu se okrenu i reče: Ko će je štiti ti na dan kada lavovi napadnu! Na taj dan drugog pastira od mene neće imati. "Dok je čovjek vodio kravu koju je natovario ona mu se okrenu i reče: "Nisam ja za ovo stvorena, već sam stvorena za zemljoradnju". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Ebu Hurejre r.a da je čuo Allahova Poslanika sallallahu alejhi we sellem da kaže; Ko potroši dvije stvari iste vrste na Allahovom putu bit će pozvan sa svih vrata Dženneta Allahov robe ovo je dobro. Pa ko bude od onih koji su namaz obavljali pozvat će se s vrata namaza, ko bude od onih koji su u džihadu bili pozvat će se s vrata džihada, ko bude od onih koji su sadaku, milostinju, davali pozvat će se s vrata sadake, a ko bude od onih koji su postili pozvat će se s vrata posta i vrata "er-rejjna". ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Ebu Seida el-Hudrijja r.a da je Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem rekao; Nemoj te vrijeđati moje ashabe! Kada bi neko od vas podijelio zlata koliko je brdo Uhud, nebi dostigao pregršt jednog od njih, ili čak manje od toga. ( Hadis bilježi el-Buhari )


Prenosi se od Džabira Ibn Abdullaha r.a da je kazao kako je Vjerovjesnik sallallahu alejhi we sellem rekao; Vidio sam se kako ulazim u Džennet kad tamo ugledah Er-Rumejsu suprugu Ebu Talhe r.a a onda čuh bat koraka pa upitah; "Koje ovo?" Rekoše mi: Ovo je Bilal. Zatim ugledah dvorac pored kojeg je stajala mlada djevojka pa upitah; "Čija je?" Rekoše mi: "Omerov". Rekoh; "Htio sam ući u dvorac i razgledati ga pa sam se onda sijetio tvoje ljubomore". ( Hadis bilježi el-Buhari )

Нема коментара:

Постави коментар