недеља, 7. новембар 2010.

13. Dio

Uzvišeni Allah dž.š kaže; "O vi koji vjerujete, učini te pokajanje Allahu iskreno da bi Gospodar vaš preko ružnih postupaka vaših prešao, i da bi vas u Džennetske bašče kroz koje će rijeke teći uveo..."


Reci; "O robovi moji koji ste se prema sebi ogriješili, ne gubite nadu u Allahovu milost! Allah će sigurno sve grijehe oprostiti; On doista mnogo prašta i On je milostiv. I povratite se Gospodaru svome i pokorite mu se prije nego što vam kazna dođe -poslije vam niko neće u pomoć priskočiti. I slijedite ono naj ljepše, ono što vam Gospodar vaš objavljuje, prije nego što vam iznenada kazna dođe, za čiji dolazak nećete znati"...



Uslovi tewbe ---Pokajanja;
Odmah prestati sa činjenjem tog grijeha,
Srcem se kajati zbog njegovog izvršenja,
I čvrsto odlučiti da se više nikada neće vratiti istom,
A ako jedan od ova tri šarta iz ostane tewba --pokajanje nije ispravno.



Ako pak je grijeh učinjen nekom čovjeku onda tewba ima četiri uvjeta tri već navedena i da se dug vrati onom kome se dužno. A ako je dug imovinske prirode onda se oštećenom mora se vratiti njegov dug, a ako je prestup takav da povlači veću sudsku kaznu kao što je bičovanje za potvoru nevinog onda je dužan omogućiti ispunjavanje kazne ili zatražit oprost od dotične osobe, a ako se radi o uvredi jezika--gibetu dužan je zatražiti hallal od osobe koju je uvredio.



Dova poslije razilaženja sijela ili druge vrste sastanka sa dotičnom osobom je; Subhaneke Allahume we bi hammdike ešhedu en la illa ente estagfiruke we atubu alejke.



Prenosi se od Ebu Hurejre r.a da je Allahov Poslanik sallallahu alejhi we sellem rekao; Mome ummetu je dato pet stvari u mjesecu ramazanu, koje nisu date niti jednom narodu prije njih: Zadah iz usta postača bolji je kod Allaha dž.š od mirisa miska ( Džennetskog mirisa ), Meleki za njih čine istigfar ( traže oprost ) sve dok se ne omrse, okivaju se u okove prokleti šejtani pa nisi u mogućnosti da se slobodno kreću ( nanose ne volje ) kao što čine izvan ovog mjeseca, Allah dž.š uljepšava svaki dan svoj Džennet i govori mu; "Samo što nisu Moji iskreni robovi koje zadešavaju ne volje i teškoće ušli u tebe!" posljednju noć im se opraštaju grijesi. Neko reče: Jeli to noć Kadra?" Reče; Ne jer radnik prima nagradu tek onda kada u potpunosti završi posao!" ( Hadis bilježi Ahmed )



Ibn 'Abbas r.a kaže da je čuo Allahovog Poslanika sallallahu alejhi we sellem kako govori; "Svake godine Džennet se ( na ) miriše i uredi za doček ramazana. Kada nastupi prva ramazanska noć ispod Arša ( Allahovog prijestolja ) zapuše vjetar koji se zove Musira. Od njegovog puhanja zašušti lišće Džennetskog drveća a kvake na Džennetskim vratima zazveče ispuštajući zvuk kakav se nikada ranije nije čuo. Potom se pojavljuju Džennetske hurije idući naprijed sve dok ne stignu u središte Džennetski loza i tada kažu: 'Imali koga da moli Allaha da mu podari nas da mu budemo supruge!?' Potom te djevice uzvikuju: 'O Ridvane ( čuvaru Dženneta ) koja je ovo noć?' On odgovara: 'Ovo je prva noć ramazana, tada se vrata Dženneta otvaraju za postače iz ummeta Muhammeda sallallahu alejhi we sellem" 'Resullullah sallallahu alejhi we sellem potom rekao; "Allah dž.š je rekao; 'O Ridvane otvori vrata Dženneta! O Malik ( čuvaru Džehennema ) zatvori vrata Džehennema za postače iz ummeta Ahmedovog! O Džibrile spusti se na Zemlju i okuj buntovne šejtane! Stavih ih u lance i baci ih u okeane da ne mogu sijati smutnju i kvariti post sljedbenicima ummeta Mog miljenika Muhammeda sallallahu alejhi we sellem 'Allah dž.š naređuje pozivaču s nebesa da poziva tri puta svake ramazanske noći: 'Ima li iko da nešto traži od Mene pa da mu ispunim želju? Ima li iko da Mi se kaje za učinjenje grijehe pa da mu oprostim? Ko je taj ko će dati zajam Onome čiji imetak ne propada i Koji valjano ispunjava dato obećanje, ne čineći nikome ne pravdu? "Resullullah sallallahu alejhi we sellem na dalje je rekao; "Svakog dana u vrijeme iftara Allah dž.š oslobađa hiljadu hiljada duša od Vatre, a svaka od njih je već bila zaslužila ulazak u Džehennem. U posljednjoj ramazankoj noći Allah dž.š oslobađa onoliko koliko je oslobođeno cijelog mjeseca. U noći Lejletu-l-kadr Allah dž.š naređuje Džibrilu da se spusti na zemlju sa skupinom meleka.



Mi smo upitali: "Allahov Poslaniče sallallahu alejhi we sellem ko je 'musahin? "Resullullah sallallahu alejhi we sellem je rekao; "To je onaj ko je u stalnom ne prijateljstvu ( sa braćom muslimanima )", "A kada nastupi bajramska noć koja se naziva Lejletu-l-dža'izeh ( noć dodeljivanja nagrada ), Allah dž.š na kraju te no ći, na Bajram ujutro šalje meleke u sve dijelove zemlje. Oni zauzmu položaje na prilazima i uzvikuju glasom koji mogu čuti sva stvorenja osim ljudi i džina. 'O ummete Muhammedov izađi ( te ) ka plemenitom Gospodaru Koji mnogo oprašta velike grijehe!" I kada se oni pojave na mjestima gdje se klanja bajram-namaz, Allah dž.š kaže melekima; Šta treba da dobije uposlenik kada uradi svoj posao?' Bože i Gospodaru naš on treba da u potpunosti dobije svoju plaću'. 'Allah dž.š potom kaže; 'O Moji meleki pozivam vas da svjedočite da sam Ja zbog toga što su postili mjesec ramazan i što su noću stajali preda Mnom u namazima, dao im kao nagradu Svoje zadovoljstvo i oprost! O robovi Moji sada tražite od Mene! Tako mi Moje Moći i Moje Uzvišenosti, dat ću vam sve što budete tražili od Mene! danas na ovome skupu a bude se ticalo vašeg budućeg svijeta ( ahireta ). Dat ću vam i ono što budete od Mene tražili od dunjaluckih potreba. Tako mi Moje Moći, Ja ću pokrivati vaše ( po ) greške sve dok vi budete pazili na Moje odredbe! Tako mi Moje Časti i Moje Uzvišenosti, Ja vas neću poniziti niti osramotiti među grešnicima i ne vjernicima! Sada se raziđite, vama je oprošteno! Ja sam s vama zadovoljan!"' Vidjevši tu veliku nagradu koju Allah dž.š daje ummetu Muhammedovom sallallahu alejhi we sellem na dan Ramazanskog bajrama, meleki se puno ( ob ) raduju".



Selman rl-Farisi r.a prenosi: "Zadnjeg dana mjeseca šabana Resullullah sallallahu alejhi we sellem obratio nam se i rekao; "O ljudi dolazi vam velik, blagoslovljen mjesec. U njemu se nalazi noć vrjednija od hiljadu mjeseci. To je mjesec čije dane Allah dž.š učinio obaveznim da se u njemu posti, a klanjanje teravihi-namaza u njegovim noćima je preporučeno. Onaj ko se u tom mjesecu približi Allahu dž.š činjenjem dobrog djela, makar bilo i ne znatno bit će nagrađen kao da je učinio farz u neko drugo vreme! Ako učini farz bit će nagrađen kao da je učinio sedamdest farzova kad nije ramazan! To je mjesec strpljivosti a nagrada za istinsku strpljivost je Džennet. Također to je mjesec prisnosti sa svojim bližnjim. U tom mjesecu povećava se vjernikova nafaka ( opskrba ).



Ko pripremi postaču iftar nagrada će mu biti oprost grijeha i spas od Džehennemske vatre. I još će dobiti nagradu sličnu postačevoj a da njemu ništa ne bude umanjeno. "Neki su rekli: "Allahov Poslaniče sallallahu alejhi we sellem nije svako od nas u stanju da osigura iftar postaču!? "Resullullah sallallahu alejhi we sellem odgovorio je; "Allah dž.š daje tu nagradu onome ko da postaču da se iftari pa makar to bilo hurma ili gutalj vode ili mlijeka.



To je mjesec čija je prva trećina Allahova milost. Njegova druga trećina donosi Allahov oprost a njegov završetak je spas od Džehennemske vatre. Onome ko umanji teret svome slugi ( robu ) u ovom mjesecu, Allah dž.š će oprostiti i osloboditi ga boravka u Džehennemu.



U ovom mjesecu puno činite četiri stvari: sa dvije će te postići zadovoljstvo vašeg Gospodara, a i druge dvije su vam također ne ophodne. "Što se tiče onoga čime ćete postići zadovoljstvo vašeg Gospodara -to je svjedočenje da nema Boga osim Allaha dž.š izgovaranjem ( La ilahe il lle llah ) i upućivanje Allahu dž.š dove za oprost činjenje ( istigfara )". "Ono što je ne ophodno da molite Allaha dž.š da vas uvede u Džennet i da kod Njega tražite utočište od Džehennema. Onoga ko napoji postača kada iftari, Allah će na ( Sudnjem danu ) napojiti sa moga Havda ( Vrela ) tako da neće osijetiti žed sve dok ne uđe u Džennet. ( Hadis prenose Ibn Huzejme u sahihu, El-Bejheki, Ebu-s-Sejh i Ibn Hibban )



















Нема коментара:

Постави коментар